Happy Christmas to u
ခရစၥမတ္ဆိုသည္မွာ
ခရစ္ယာန္တို႔၏ ႏွစ္စဥ္က်င္းပသည့္ ပဲြေတာ္တစ္ရပ္ ျဖစ္သည္။ မိမိတို႔ကိုအျပစ္မွ ေ႐ြးႏႈတ္ေတာ္မူေသာ ကယ္တင္ပိုင္႐ွင္ ခရစ္ေတာ္ေယ႐ႈ၏ ဖြားျမင္ျခင္းကို ေအာက္ေမ့သတိရလွ်က္ က်င္းပျခင္းျဖစ္သည္။ က်င္းပရာတြင္ ေမြးေန႔ေတာ္ႏွင့္ဆုိင္ေသာ ဓမၼေတးသီခ်င္းမ်ား သီဆိုျခင္း၊ ၀တ္ျပဳကိုးကြယ္ျခင္း၊ နိပတ္ေတာ္ျပသျခင္း၊ ေကြၽးေမြးဧည့္၀တ္အထူးျပဳျခင္း၊ ေမတၱာႏွင့္လက္ေဆာင္ေပးျခင္းမ်ား ျပဳၾကသည္။ ရပ္ေ၀းရပ္နီး အသိမိတ္ေဆြသဂၤဟတို႔ထံ ခရစၥမတ္ကဒ္မ်ားပို႔လွ်က္ ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းကာ သတိရ ႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။ မိမိတို႔အိမ္မ်ားတြင္လည္း အလွတန္ဆာမ်ားဆင္လွ်က္ မီးမ်ားထြန္းၫွိကာ ေပ်ာ္႐ႊင္ ဖြယ္ရာျဖစ္ေအာင ္ျပင္ဆင္ၾကသည္။
ခရစၥမတ္အခါသမယသည္ ခရစ္ယာန္တို႔၏ ေမတၱာျပသည့္ ထူးျမတ္ေသာ အခါသမယျဖစ္သည္။ မိမိတို႔ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ေသာ ထာ၀ရဘုရားသခင္၏ ႀကီးမားေသာေမတၱာေတာ္အတြက္ ေက်းဇူးတင္လွ်က္၊ အခ်င္းခ်င္း တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ေမတၱာျပေသာအခ်ိန္အခါျဖစ္ပါသည္။
ဘုရား႐ွင္၏ႀကီးမားေသာေမတၱာဟူသည္မွာ၊ ဘုရား႐ွင္သည္ မိမိဖန္ဆင္းေသာ လူသားမ်ားတို႔ ေန႔စဥ္ႏွင့္ အမွ် အျပစ္မ်ား ျပဳေနၾကသည့္အတြက္ အျပစ္စီရင္ျခင္းခံရမည္ကို သိျမင္ေတာ္မူသည္။ မိမိဖန္ဆင္းေသာ လူသားမ်ား အျပစ္ငရဲသို႔က်၍ ပ်က္စီးသြားမည္ကို ေမတၱာေတာ္႐ွင္ ဘုရားသခင္သည္ မလိုလားေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိ၏တစ္ပါးတည္းေသာ သားေတာ္ကို လူ႔ဇာတိကို ခံယူရန္ေစလႊတ္ၿပီး လူတို႔အား အျပစ္မွ ကယ္ႏႈတ္ခဲ့သည္။ သားေတာ္သည္ လူ႔ဇာတိကို ခံယူလွ်က္ ေလာကအျပစ္သား အားလံုးကုိယ္စား အေသြးသြန္း အသက္စြန္႔ျခင္းျဖင့္ အျပစ္ငရဲမွ လြတ္ေျမာက္ေစေတာ္မူသည္။
သခင္ေယ႐ႈခရစ္သည္ မိမိကိုအျပစ္မွ ကယ္တင္ေသာ အ႐ွင္ျဖစ္သည္ဟု ယံုၾကည္လက္ခံသူတိုင္း အျပစ္ငရဲက်၍ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ မေရာက္ဘဲ ထာ၀ရအသက္ကို ရမည့္အေၾကာင္း ထူးျမတ္သည့္ ကယ္တင္ျခင္း ေက်းဇူးေတာ္ကုိ ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ခရစ္ေတာ္ေယ႐ႈသည္ လူ႔ဇာတိအျဖစ္ခံယူျခင္း၊ လူသားအျဖစ္ ေမြးဖြားျခင္းကို ခံယူေတာ္မူ ခဲ့ျခင္းႏွင့္ ေလာကသို႔ၾကြလာေသာ သခင္ေယ႐ႈ၏ဖြားျမင္ျခင္းကို ေအာက္ေမ့သတိရလွ်က္ က်င္းပသည့္ ပြဲေတာ္သည္ ခရစၥမတ္ပဲြေတာ္ပင္ျဖစ္ပါသည္။
Merry Christmas and Happy New Year
လူမ်ိဳးအေပါင္းတို႔အတြက္ ခရစၥမတ္အရွင္
နိဒါန္း
"...မိမိလူတို႔ကို အျပစ္မွ ကယ္ခြၽတ္မည့္သူျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ ေယရႈဟူေသာအမည္ျဖင့္ မွည့္ရမည္ဟု ေကာင္းကင္တမန္ ဆို၏။ ( မႆဲ ၁း၂၁)"
ဤက်မ္းပိုဒ္ကို ေဖၚျပရြက္ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ ယံုၾကည္သူအားလံုး၏ စိတ္တြင္ အလိုလို ျမင္ေယာင္မ်က္ မွန္းတမ္းမိေနသည္မွာကား " ဤအခ်ိန္ကာလသည္ ခရစၥမတ္" အခ်ိန္ကာလ ေရာက္သည္ဆိုသည့္ အသိတို႔ပင္ျဖစ္သည္။ ခရစၥမတ္ ကို ကမၻာႏွင့္အ၀ွမ္းက ႏႈတ္တြင္ ေရပန္းစားေနသည္မွာ မထူးဆန္းလွ ေသာ္လည္း အသံုးျပဳပံုမ်ားမွာကား ဆန္းျပားေနသည့္အေလွ်ာက္ အက်ိဳးရလာဒ္မ်ားကလည္း ကြဲျပား ျခားနားေနေလသည္။ Christmas Box, Christmas Tree, Christimas Celebration, ႏွင့္ Christmas Carol , Christimas Discount, Holy day စသည္ စသည္ျဖင့္စီးပြားေရးအတြက္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ အေပ်ာ္အပါးအတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဘာသာေရး၊ လူမ်ိဳးေရး စေသာ အေၾကာင္းျပ ခ်က္မ်ားစြာျဖင့္ အသံုးျပဳပံုျခင္း မတူညီသည့္နည္းတူ ခရစ္ေတာ္အား ယံုၾကည္လက္ခံထားေၾကေသာ ယံုၾကည္သူအခ်င္း ခ်င္းၾကားမွာပင္ ခရစၥမတ္သည္ ၀တ္ေကာင္းစားလွ ၀တ္သည့္ပြဲအေနျဖင့္ ရႈျမင္တတ္သူမ်ားကလည္း ရွိေသးေပသည္။ လူအမ်ိဳးမ်ိဳး စိတ္အေထြေထြ ရွိသည္ဆိုေသာ္ျငားလည္း ခရစၥမတ္ကိုကား ထုိဓေလ့ထံုး တမ္းစဥ္လားမ်ားႏွင့္ အတူ ဆင္ႏြဲရန္ကား လံုး၀သင့္ေလွ်ာ္ မွန္ကန္ျခင္းမရွိပါေလ။ အေၾကာင္းမွာ ထိုအသံုးျပဳပံုသည္ မွန္ကန္သင့္ျမတ္ေလွ်ာ္ကန္ပါက သခင့္ဘုရား၏ ဘုန္းေတာ္ထင္ရွားေစႏိုင္သလို၊ အကယ္၍ သင့္ျမတ္ေလွ်ာ္ကန္ ဘုရားေပးထားေသာ လမ္းစဥ္ျဖင့္ မဟုတ္ပါက ေရာက္လတံေသာ အက်ိဳးတရားတို႔သည္ကား သခင့္ဘုန္းလည္း မထြန္းလင္း၊ ေလာကသားတို႔အတြက္လည္း အက်ိဳးမရွိ အဆံုးတြင္ ဘုန္းေတာ္ညႈိးႏြမ္းစရာပင္ျဖစ္ေလေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။
၁။ ခရစၥမတ္ အဓိပၸါယ္။
ခရစ္ေတာ္ဘုရား၏ လူ႔ဇာတိ ခံယူျခင္းႏွင့္ တဖန္ၾကြေတာ္မူလာမည့္အခ်ိန္ကာလကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ရင္း ကနဦး ယံုၾကည္သူမ်ားက မိမိတို႔၏ စစ္မွန္၍မြန္ျမတ္လွေသာ ယံုၾကည္ျခင္းတရားေတာ္အတြက္ ညွင္းပန္းႏႈိပ္စက္ျခင္း၊ သတ္ျဖတ္မႈမ်ားအၾကားမွာ တဦးႏွင့္ တဦး သာတိုး၍ ခိုင္ခန္႔ေစေရးအတြက္ ေလးရာစုတြင္ စတင္ခဲ့ၾကေၾကာင္းကို သမိုင္းဆရာတို႔က မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၾကေလသည္။ ယေန႔ ကြၽႏု္ပ္တို႔ အသံုးျပဳေနၾကေသာ ခရစၥမတ္ကတ္ကိုမူကား ဟင္နရီကိုလ္က ၁၈၄၃ ခုႏွစ္တြင္ စတင္တီထြင္ကာ ပံုႏွိပ္ အသံုးျပဳခဲ့ေၾကာင္း သိရေလသည္။
အမွန္ဧကန္စင္စစ္မွာကား ခရစၥမတ္အဓိပၸါယ္မွာကား "ဘုရားႏွင့္ လူေပါင္းစည္းျခင္း" ပင္ျဖစ္သည္၊ Christ+Mass= Christmas ဟူ၍ျဖစ္လာျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္ ႏႈတ္ကပါတ္ေတာ္ သမၼာက်မ္းစာက " ေယရႈခရစ္သည္ အျပစ္ရွိေသာသူတို႔ကို ကယ္တင္ျခင္းငွါ ဤေလာကသို႔ ၾကြလာ ေတာ္မူသည္ ဟူေသာစကားသည္ သစၥာစကားျဖစ္၏၊ အၾကြင္းမဲ့ ခံယူအပ္ေသာ စကားလည္း ျဖစ္၏ " ဟူ၍ဆိုထားေလသည္။ ( ၁ တိ ၁း၁၅) ထို႔ေၾကာင့္ "လူႏွင့္ ဘုရား ေပါင္းစည္းျခင္း"ကို ခရစၥမတ္ ဟူ၍ ေခၚဆိုေသာေၾကာင့္၊ ဧကန္စင္စစ္ ေလာကတစ္ခုလံုးအတြက္ အကြၽတ္တရားလမ္းအတြက္ ၀မ္းေျမာက္ ဖြယ္ရာ သီတင္းေကာင္း တရားၾကားေျပာရာ အခ်ိန္ကာလပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္လည္း ႏိုင္ငံတိုင္းလိုလိုတြင္ ဘာသာေရး ပြဲလမ္းသဘင္မ်ားျဖင့္ က်င္းပဆင္ႏႊဲခြင့္ျပဳထားေလသည္။ သို႔ပါလွ်က္ ကြၽႏု္ပ္တို႔မည္သို႔ မည္ပံု ထို ရက္ျမတ္မဂၤလာ ခရစၥမတ္အရွင္ကို ႀကိဳဆိုသည္ ဆိုသည္မွာ လြန္စြာ သတိ ခ်ပ္သင့္လွေပသည္။ ထို႔ေၾကာင္ ခရစၥမတ္ အရွင္ေယရႈခရစ္ေတာ္ကို ႀကိဳဆိုၾကေသာ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ိဳးရလာဒ္မ်ားကို အတူတကြ ဆင္ျခင္လိုပါသည္။
၂။ ခရစၥမတ္အရွင္ကုိ စစ္မွန္စြာႀကိဳဆိုျခင္း။
သမၼာက်မ္းစာေတာ္ျမတ္တြင္ ခရစၥမတ္အရွင္ကို စစ္မွန္စြာ ႀကိဳဆိုသူမ်ားသည္ မိမိတို႔၏ အသက္တာတြင္ လည္း "ဘုရားႏွင့္လူ ေပါင္းစည္းျခင္း" ဆုေသာ ေကာင္းႀကီးမဂၤလာကို လက္ေတြ႔လည္းခံစားရ၍ မဂၤလာ ရွိေသာ ဘ၀ကို ပိုင္ဆိုင္ရသည္သာမက၊ သူတို႔မွီတင္းေနထိုင္ရာရွိ လူအေပါင္းအတြက္လည္း မဂၤလာ အေပါင္းကို ခေညာင္းေစေသာ သူမ်ားျဖစ္ခဲ့ၾကရေလသည္။
က။ သိုးထိန္းမ်ား ( လုကာ ၂း၈-၂၀)။
သိုးထိန္းမ်ားသည္ ေကာင္းကင္တမန္မ်ားထံမွ ေလာကသားအားလံုးတို႔အတြက္ " ၀မ္းေျမာက္ဘြယ္ရာ သီတင္းစကား" ကိုၾကားနာရၾကၿပီးေနာက္တြင္၊ သြားေရာက္ဖူးေမ်ာ္တြင္ ေလာက၏ ကယ္ခြၽတ္အရွင္ ခရစ္ေတာ္ဘုရားအား ဒိဌကိုယ္ေတြ႔ ဖူးေတြ႔၊ ဖူးေမွ်ာ္ၾကရၿပီး မိမိတို႔အသက္တာတြင္ မြန္ျမတ္လွေသာ ဘုရားရတနာကို ပိုင္ဆိုင္ခ်ိန္တြင္၊ အျခားတပါးေသာသူမ်ားအားလည္း ထိုမဂၤလာသီတင္းတရားႏွင့္ သီတင္းေကာင္းအရွင္ ေယရႈခရစ္ေတာ္ဘုရားျမတ္အေၾကာင္းကို ၾကားေျပာခဲ့ၾကေလသည္။ လူသည္ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ၊ အလႊာခြဲျခားတတ္ၾကေသာ္လည္း ရခဲလွေသာ လူ႔ဘ၀တြင္ ျမတ္ဘုရားက အဆင့္၊ အလႊာခြဲျခားေတာ္မမူပဲ "လူတိုင္းဘုရားႏွင့္ေပါင္းစည္းျခင္း" ဆိုေသာအခြင့္ထူးကို ခံစားႏိုင္ေၾကာင္းႏွင္ ထိုအကြၽတ္တရားလမ္းအရွင္ကို ကိုယ္ေတြ႔ခံစားၾကရေသာ သိုးထိန္းတို႔က စစ္မွန္ေသာ ခရစၥမတ္အရွင္ ကို စစ္မွန္ေသာႀကိဳဆိုျခင္းျဖင့္ ဆင္ႏႊဲခဲ့ျခင္းျဖင့္ မဂၤလာရွိေသာသူမ်ားအျဖစ္ သက္ေသျဖစ္ခဲ့ၾကေလ သည္။
ခ။ ပညာရွိမ်ား ( မႆဲ ၂း၁-၁၂)။
တေဘာင့္စကားတို႔ႏွင့္အညီ အကြၽတ္တရားလမ္း၏အရွင္ ေပၚထြက္လာမည့္အေၾကာင္းကို သိရွိသည့္ အတိုင္း ေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္စားေနၾကေသာပညာရွိတို႔သည္ စစ္မွန္ေသာ ကယ္ခြၽတ္ရွင္ၾကြလာသည္ကို အခ်ိန္ကာလကို ေထာက္မသည့္ ၾကယ္ေပၚထြန္းေတာ္မူေသာအခါတြင္၊ မိမိတို႔၏ အသက္အရြယ္၊ အိုးအိမ္စည္းစိမ္၊ ခရီးအေ၀းကိုပင္ ငဲ့ကြက္ျခင္းမရွိၾကပဲ ကယ္ခြၽတ္အရွင္အား ဖူးေတြ႔၊ ဖူးေမွ်ာ္ရန္အေရး အရာရာကို စြန္႔ကာ "လူႏွင့္ဘုရားေပါင္းစည္းေရး"အတြက္ ေယရႈခရစ္ေတာ္ဘုရားကို ဖူးေမွ်ာ္ရန္ ခရီး ထြက္ခြါလာၾကသည့္အတိုင္း ။ လူတိုင္းႏွင့္ ေ၀းေတာ္မမူေသာ အရွင္ကို မယ္ေတာ္ႏွင့္တကြ ေတြ႔၍ "ဦးတုိက္ဖူးေမွ်ာ္ရျခင္း" အခြင့္ထူးကိုရသြားၾကကာ မိမိတို႔၏ ဓေလ့အက်င့္ေဟာင္းလမ္းစဥ္တို႔တြင္ ထပ္မံ က်ဥ္လည္ျခင္းမျပဳရန္ ဘုရားရွင္အထံေတာ္မွ ႏႈတ္ေတာ္ထြက္စကားေတာ္ ရေတာ္မူသည့္အတိုင္း ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာစြာျဖင့္ "လူႏွင့္ဘုရားေပါင္းစည္းျခင္း" တည္းဟူေသာ ေကာင္းႀကီးမဂၤလာ ဘ၀ အသက္တာသစ္ျဖင့္ ခရစၥမတ္အရွင္ကို စစ္မွန္ေသာ ခရစၥမတ္ႀကိဳဆိုျခင္းျဖင့္ ခရစၥမတ္ အဓိပၸါယ္စစ္ကို ေဖၚထုတ္ျပသခဲ့ေလသည္မွာ ယေန႔ ကြၽႏု္ပ္တို႔အတြက္ စံျပဳစရာပင္ျဖစ္ေလသည္။
၃။ ခရစၥမတ္အရွင္ကို မွားယြင္းေသာႀကိဳဆိုျခင္း ( မႆဲ ၂း၁-၁၈)။
ဘုရားႏွင့္ လူသည္ ခြဲျခားခြဲခြါေန၍ မသင့္ေလွ်ာ္ပါေပ။ အကယ္၍ သီးျခားျဖစ္တည္ေနပါက ထိုသူသည္ အိပ္၊ စား၊ ေမထုန္၊ ကာမဂုဏ္ တည္းဟူေသာ အဆင့္တြင္သာရွိသည့္ တိရိစၦာန္ႏွင့္ မျခားနား အတူတူ ပင္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပခံုးႏွစ္ဖက္ၾကားမွ ေခါင္းေပါက္ေသာ္လည္း လူစင္စစ္ကား မမည္ဟူ ၍ လူႀကီးသူမတို႔ထံမွ စာေရးသူၾကားနာခံယူခဲ့သည့္နည္းတူ၊ ႏႈတ္ကပါတ္ေတာ္ျမတ္ကလည္း "ျမည္း၊ ႏြား" တို႔သည္ သူတို႔အရွင္ႏွင့္ စားေသာေနရာကို သိေသာ္လည္း ငါ၏လူတို႔မူကား ထိုတိရိစၦာန္မ်ား ေလာက္ပင္ မသိတတ္ဟူ၍ ( ေဟရွာ ၁း၃) တြင္ဆိုထားေလသည္ပင္။ ထိုသို႔ေသာ သူတို႔၏ အသက္ တာတြင္ ခရစၥမတ္အရွင္ကို မွားယြင္းစြာ မည္သို႔ႀကိဳဆို၍၊ မည္သို႔ အက်ိဳးမ်ိဳးးကိုေပးခဲ့သည္ကိုကား ....
က။ စိတ္ပူပန္ျခင္း။
"လူႏွင့္ဘုရားေပါင္းစည္းေရး" အတြက္ အဘယ့္ေၾကာင့္ စိုးရိမ္ပူပန္ရပါသနည္း။ ခရစၥမတ္အခ်ိန္တြင္ လူ႔ဇာတိခံယူလာေသာ ခရစၥမတ္အရွင္သည္ လူသားတို႔အတြက္ "၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ရာ အကြၽတ္တရား သီတင္း" ကိုယူေဆာင္လာသည္ျဖစ္လွ်က္ ေဟရုဒ္ဘုရင္အတြက္မူကား ၀မ္းေျမာက္စရာမျဖစ္ခဲ့ပါ၊ အေၾကာင္းမွာကား ထို"ျမတ္ဘုရားေရွ႔တြင္ ဦးညြတ္၀င္ရမည့္အေရး" ကို ေဟရုဒ္အတြက္ မဟာ့မဟာ ဒုကၡႀကီးျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ "ဤဇမၺဴတြင္ ငါ့လို႔လူမရွိ" ဟူေသာ စိတ္ႀကီး၀င္ ေရာဂါဆိုး ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္ေပသည္။
ခ။ ျပင္းစြာအမ်က္ထြက္ျခင္း။
"အမွန္တရားဟူသည္ ဖံုးကြယ္၍မရ" ဆိုသည္ကို ေဟရုဒ္သည္ သိေသာ္လည္း။ မိမိ၏ အျဖစ္မွန္ကို ဖံုးဖိလိုေသာေၾကာင့္ လံုလျပဳအားထုတ္ေသာ္လည္း မရသည့္အဆံုး ျပင္းစြာအမ်က္ထြက္ရေလေတာ့ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ရခဲလွေသာ လူ႔ဘ၀ကို "ဘုရားဖက္ေတာ့ အသက္ရွည္" ဆိုေသာ စကားကို သိပင္သိျငားေသာ္လည္း ေဒါသေရွ႔ထား၍ ဘုရားမဖက္ပဲ အမွားေတြထပ္ဆင့္ကာ ဘ၀တြင္ ေဒါသေရွ႔ ထား၍ အမွားႀကီးမွားခဲ့သူထဲတြင္ ေဟရုဒ္သည္ တဦးအပါအ၀င္ျဖစ္ခဲ့ရေလေတာ့သည္။
ဂ။ အသက္ကိုသတ္ျခင္း။
"ဘုရားမဖက္သျဖင့္ အမွားေတြဆင့္ေနေသာ" ေဟရုဒ္သည္ ေနာက္ဆံုးအဆင့္တြင္၊ ခရစၥမတ္အရွင္အား ေကာင္းစြာႀကိဳဆိုမည့္အစား၊ ခရစၥမတ္အရွင္ေမြးသည့္ေန႔ကိုပင္ တြက္ခ်က္၍ ႏွစ္ႏွစ္ႏွင့္ ႏွစ္ႏွစ္ေအာက္ ယုတ္ေသာ ကေလးသူငယ္မ်ားကို သတ္ျဖတ္ရန္ မိမိ၏၊ စည္းစိမ္၊ အခြင့္အာဏာ၊ အရာရာတို႔ကို ဘ၀ တြင္ ဘုရားအတြက္၊ အမ်ားအတြက္ က်ိဳးစားမည္ဆိုေသာ အေတြးအေခၚမ်ားမွ လြဲဖယ္ကာ မေကာင္း ေသာ အသက္သတ္ျခင္းတို႔ကိုႀကိဳးစားအားထုတ္ခဲ့ေလေတာ့သည္။ ဤကား ".... သတ္ေသာသူ မည္သည္ကား ဘုရား၀တ္ကိုငါျပဳၿပီဟု မိမိထင္မွတ္ေသာ အခ်ိန္ကာလေရာက္လိမ့္မည္"( ေယာ ၁၆း၂)။ ဆိုသည့္အတိုင္း အကြၽတ္တရားတို႔၏ အရွင္၊ ခရစၥမတ္အရွင္ကို ေမွ်ာ္ကိုးေစာင့္စားေနသည့္ ဘာသာေရး ၌ က်င္လည္ေနသည့္ လူသားတစ္ဦးပင္ျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း အတၲတရားတို႔၏ ႀကီးစိုးျခင္းေလာင္းရိပ္ ေအာက္တြင္ လူျဖစ္က်ိဳးနပ္ေစမည့္ "ခရစၥမတ္အရွင္"ကို မွားယြင္းစြာႀကိဳဆိုခဲ့ေလသည္။
အက်ိဳးဆက္သည္ကား သူ၏ဘ၀သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္လံုးတြင္ လူျဖစ္က်ိဳးမနပ္ခဲ့ရသည့္နည္းတူ။ "အသက္ပ်ိဳစဥ္ကာလတြင္ စိတ္ရႊင္လန္းျခင္းရွိေလာ့....သို႔ရာတြင္ ထိုအမႈအလံုးစံုတို႔ကို ဘုရားသခင္ သည္ စစ္ေၾကာ၍ သင့္ကိုအျပစ္ေပးေတာ္မူမည္ဟုေအာက္ေမ့ေလာ့" ( ေဒသနာ ၁၁း၉) ဆိုေသာ လူမ်ိဳးတကာတို႔၏ အရွင္၏ သတိေပးစကားကို လွ်စ္လွ်ဴရႈ႔ၿပီၤး ရင္ဆိုင္ ျဖတ္သန္းခဲ့ရာဘ၀အေရးတြင္ မလွမပျဖင့္ အဆံုးသတ္ အနိစၥေရာက္ခဲ့ေလေတာ့သည္။
နိဂံုး
"ဘုရားႏွင့္လူေပါင္းစည္းေစေသာ ခရစၥမတ္" အခ်ိန္ကာလတြင္ အခ်ိဳ႔က အေလးအျမတ္ထားးကာ ထိုခရစၥမတ္အရွင္ကို ႀကိဳဆိုခဲ့ေသာေၾကာင့္ သူတပါးတို႔အားလည္း ထပ္တူခံစားေစ၍ အကြၽတ္တရား လမ္းအရွင္ ခရစ္ေတာ္ဘုရားထံ အေရာက္ပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့ၾကေလသည္။ အခ်ိဳ႔တို႔မူကား မိမိကိုယ္၌က ခရစၥမတ္အရွင္ကို လက္ခံႀကိဳဆိုလိုျခင္းမရွိသည့္နည္းတူသာမက သူတပါးအားလည္း လက္ခံႀကိဳဆိုျခင္း မျပဳရန္တားဆီးျခင္းအမႈကိုျပဳၾကေလသည္။ အေၾကာင္းမွာ ခရစၥမတ္အခ်ိန္ကာလတြင္ ခရစၥမတ္အရွင္ အား စိတ္ႏွလံုးမာန္ေလွ်ာ့ခ်ကာ ဦးတိုက္ၾကည္ညိဳ ဖူးေမွ်ာ္ျခင္းျဖင့္ မိမိတို႔၏ ဘ၀ကို ဆင္ျခင္ေအာက္ေမ့ ရင္း စစ္မွန္စြာႀကိဳဆိုမည္ဆိုပါက Annodomini= ငါတို႔ သခင္ေယရႈခရစ္၏ေန႔ဟူေသာ သမိုင္း၀င္ A.D ၂၀၀၉ ဒီဇဘၤာခရစၥမတ္အခ်ိန္အခါသမယသည္ " အလိုေတာ္သို႔ လိုက္ျခင္းသည္ ယဇ္မ်ိဳးထက္သာ၍ ေကာင္း၏" ( ၁ ရာ ၁၅း၂၂) ဆိုေသာစကားအတိုင္း "ဘုရားႏွင့္ လူအမွန္ေပါင္းစည္ျခင္း" တည္းဟူေသာ ခရစၥမတ္အခ်ိန္အခါတြင္ ခရစၥမတ္အရွင္အား စစ္မွန္ေသာႀကိဳဆိုျခင္းျဖင့္ ေလာက၏ အလင္းအျဖစ္ အသက္ရွင္ၾကပါစို႔ဟု ဆႏၵျပဳလွ်က္-
နာမေတာ္ျမတ္၌
ဆယ္ျမဴရယ္စိုးလြင္
ပို႕ထားေပးတဲ့ေမလ္းေလးတစ္ခုပါ.....
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment